carolinaochhundarna.blogg.se

Hallå! I denna blogg kommer du under en månads tid att få läsa om min resa i Spanien där jag kommer att jobba för organisationen SOS-Animals som tar hand om herrelösa hundar! Du kommer att få läsa en hel del om hundarna, tillvaron på organisationen och mig iklädd i mina remsandaler!

HUSET OCH SOS 2

Publicerad 2013-08-10 14:23:50 i Allmänt

Hej på er alla fina!
 
Jag kom på att ni förmodligen skapat er en egen bild på hur huset jag bor i ser ut och hur SOS 2 är uppbyggt. Jag är ledsen, men jag tänkte avbryta era fantasier och länka två filmer på youtube där ni kan se hur allt ser ut på riktigt! 
 
Här är filmen på huset! Det är gammalt och ofta väldigt smustigt, men man vänjer sig och jag har lärt mig att trivas bra!
http://youtu.be/gjy7cjKS0RY
 
Här är länken för att se hur SOS 2 ser ut, där det bor 19 hundar, fördelade i sju stycken kennlar. Filmen är filmad av min kompis Caroline som också volontärar här! Hennes egen blogg heter www.sosanimals.blogg.se !
 
http://youtu.be/fU6kOmwD-p8
 
Sen tänkte jag avsluta detta korta inlägg på en bild från gårdagens promenad på Tula, vår 16-åriga hund! Hon var här för ca 7-8 år sedan och blev adopterad av en gammal tant. När krutgumman fyllde 95 år kände hon att hon inte hade orken eller energin kvar för att kunna ta hand om Tula längre, så hon fick komma tillbaka till oss! Hon har det bra här som hennes sista tid i livet. Hon ligger mest på mitt rum och sover hela dagarna, när hon inte är ute och går på sin tio minuters-promenad eller äter! Riktigt go tjej!
 
 
Kram!

Kommentarer

Postat av: Sigrid

Publicerad 2013-08-11 10:47:30

Oj vilken "lyx" ni har. Törs ni bada i poolen?

Svar: Haha, ja det är ju att bada lite som en sjö då det finns en del alger, men det blir mest till att doppa sig och gå upp igen!
Carolina Denijs

Postat av: Titus

Publicerad 2013-08-11 17:11:58

Det var större än jag trodde. Nästan i klass med trafikskolan. :)

Pussokram
Titus

Postat av: Ulla

Publicerad 2013-08-11 23:30:22

Hej! Det var roligt att se hur ni bor. Jag kollade på youtube igår och även på Google earth för att lokalisera mej lite, har varit i dina trakter flera gånger men inte i Coin. Ha det så skönt i värmen här regnar det just nu. Kram från gammelmoster

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Carolina Denijs

Mitt namn är Carolina Denijs och har alltid haft en stor passion för hundar. Under augusti månad kommer min stora dröm besannas genom att jobba som voIontär med övergivna hundar! Jag kommer att befinna mig i staden Villa Franco som ligger utanför Malaga i Spanien.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela