carolinaochhundarna.blogg.se

Hallå! I denna blogg kommer du under en månads tid att få läsa om min resa i Spanien där jag kommer att jobba för organisationen SOS-Animals som tar hand om herrelösa hundar! Du kommer att få läsa en hel del om hundarna, tillvaron på organisationen och mig iklädd i mina remsandaler!

SISTA PASSET

Publicerad 2013-08-26 14:02:02 i Allmänt

Nu har jag matat, medicinerat, plockat bajs, fyllt vattenskålar och pooler, gått promenader, sopat, moppat, skurat och dammat en sista gång, i alla fall på SOS Animals i Spanien... Jag gick en extra lång promenad med min allra största favorit Sasha och hennes kompanjon Elvis. Det kan man kalla livskvalité! Gick och lyssnade på musik och bara njöt av hundarnas energi och Sashas underbara ögonkontakt!
 
Jag försöker att inte tänka på att jag lämnar det här snart, och det går ganska bra då jag känner mig så stressad över alla saker jag vill hinna med - ta massa bilder på vovvarna, sola, packa, duscha, gosa, leka och dessutom äta upp allt jag har i skafferiet och kylskåpet! Igår gick det dock inte att undvika avfärden, då jag sa hejdå till hundarna vid det nya huset, som jag nästan har kommit närmast under de här veckorna eftersom jag har varit där mest! Det rann mycket tårar, men som tur var kom Sullivan och la huvudet på min axel och slickade bort mina tårar. Han är nog en av de hundarna som har utvecklats mest under tiden jag har varit här. I början skulle han alltid bita i kopplet, händerna eller annan lämplig kroppsdel och då han inte hade förstått att bara nafsa löst gjorde det hiskeligt ont! Men nu händer det max en gång per promenad och jag vet precis hur jag ska hantera det, något som gör en ganska lycklig!
 
Sullivan!
 Prince, en av de hundarna som har varit här längst, tillsammans med Kika på bilden under!
 
 Båda dessa är helt underbara och lätta hundar, vilket gör det svårt för oss här borta att förstå att de inte får hem. Men förhoppningsvis kommer de till Sverige till fosterhem snart och då kommer de att få hem på momangen!
 
Vackra hundar i vackra omgivningar!
 
Under min sista promenad vid det nya huset gick vi förbi huset där den stora Grand Daniosen Stefano bor med sin ägare Rafael och sin hundkompis Felipe. Varje dag då vi har gått förbi där har vi stannat och "pratat" lite med Rafael på knagglig spanska. Igår kom han ut med en stor hink med kaktusfrukter som vi fick smaka. Sen blev vi inbjudna i hans vackra trädgård prydd med tomatplantor, citronträd, paprikaplantor och massa mer. Vi blev erbjudna att få en av hans kaniner och fick sedan med oss en påse full med skalade kaktusfrukter. Så himla genomsnäll människa som förgyllde min sista promenad där!
 
Stefano och Rafael!
Han stod och skalade frukterna som vi sen fick äta färska!
 
Ett hyffsat omaka par!
 
 Han skalade och jag la ner i påsen!
 
Fina Isabella med extremt begåvade pose-hundar!
 
Jag avslutar inlägget med en bild på lilla Frankie, som har bott med sin mamma Flow i det nya huset som "vakthundar". En otroligt klantig liten valp utan någon koll på sin kropp!
Om två och en halv timme sitter jag i bilen på väg till flygplatsen! SJUKT.
 
KRAMISAR
 

Kommentarer

Postat av: Mamma Marie

Publicerad 2013-08-26 17:26:59

Ja, sjukt att det har gått nästan fyra veckor sedan du åkte, sjukt att jag får krama dig om några timmar och sjukt bra att du har blivit expert på att städa toaletter ;) Välkommen hem min älskling!

Postat av: Ulla

Publicerad 2013-08-26 23:14:15

Åååh va tråkigt att inte då läsa din blogg mer, det har varit jättekul att få följa dej på ditt uppdrag och vara med dej i Spanien. Du är så klart välkommen hem till ditt vanliga liv med en massa ny livserfarenhet. Vi ses på lördag hoppas jag. Kram från gammelmoster❤

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Carolina Denijs

Mitt namn är Carolina Denijs och har alltid haft en stor passion för hundar. Under augusti månad kommer min stora dröm besannas genom att jobba som voIontär med övergivna hundar! Jag kommer att befinna mig i staden Villa Franco som ligger utanför Malaga i Spanien.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela