carolinaochhundarna.blogg.se

Hallå! I denna blogg kommer du under en månads tid att få läsa om min resa i Spanien där jag kommer att jobba för organisationen SOS-Animals som tar hand om herrelösa hundar! Du kommer att få läsa en hel del om hundarna, tillvaron på organisationen och mig iklädd i mina remsandaler!

INGA BILMEKANIKER HÄR INTE

Publicerad 2013-08-20 15:37:00 i Allmänt

Hej igen! Det här blir mitt andra inlägg för dagen, vilken bloggdrottning jag håller på att bli!
 
 
Jag sitter ute vid poolen med lite melon bredvid mig och en pussandes Sasha i knät!
 
 
Våran morgon fick en snabb omvändning när jag försökte starta bilen för att skjutsa Anna och Oscar till det nya huset och mig och Isabella till SOS 2. Det visade sig att bilen vägrade starta och gav bara ifrån sig ett litet pipljud när jag vred om nyckeln. Anna och Oscar som är rutinerade här borta sa att vi skulle rulla igång bilen som ledde till att vi fem först får pressa fordonet upp för vår lilla sluttning för att sedan springa bakom och putta i ett försök för att få den att starta. Det behövs tydligen inte att man ska behöva åka på GMU för att få militärträning här inte! Dock gav våra försök inga lyckade resultat och vi fick med trötta ansiktsuttryck ringa Tony, en av grundarna av SOS Animals som fick komma och skjutsa oss till respektive ställen. Morgonens pass blev alltså framåtskjutet lite och man märker hur mycket det gör för värmen!
 
 
 
Man känner sig så dum när man öppnar motorhuven och inte har den blekaste aning om vad man letar efter... De enda vi kom på var att det kunde vara problem på tändningen och hade som förslag att hoppa lite på bilen för att den skulle fungera igen!
 
 
Mycket stabilt!
 
Ett av mina mål denna sista vecka är att ligga ute i solen några timmar per dag för att det faktiskt ska märkas att jag nästan har varit här i Spanien i en månad. Det låter kanske inte så ansträngande men man är oftast så trött att man bara vill gå och lägga sig i sängen och sova. Tur att jag har min kära Harry Potter!
 
Jag skulle vilja tillägna en stor kram till en av mina bästa vänner Markus Krieger som flyttar till New Orleans i USA idag för att börja på golfcollege i fyra år. Jag kommer att sakna dig och önskar till all lycka!
 
Hoppas ni har det bra där hemma, vi ses ju faktiskt snart!
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Mamma Marie

Publicerad 2013-08-20 22:21:59

Skit med bilen. Jag förstår precis vad du menar med att inte riktigt vara uppdaterad på en bilmotors alla delar och funktioner. Det skulle ju vara grymt att bara öppna motorhuven och konstatera att här har vi felet och så här gör vi. En och annan skulle iallafall bli imponerad. Jag vill också önska Marcus lycka till i USA om du läser det här. Du vet att vi kommer och hälsar på dig i ditt lyxhus i Florida sen när det går bra på touren :) Hoppas nu att bilen är lagad tills imorgon...Puss!

Postat av: Titus

Publicerad 2013-08-20 23:12:29

Håller helt med Marie, det hade varit skönt att kunna lite mer om bilmekanik. Det enda man lär sig i körkortsboken är var man ska fylla på vätskorna och när man ska ta den till en verkstad. Man vill ju kunna det själv!? Brukar det fungera att hoppa på den?

Pussokram
Titus

Postat av: sofia

Publicerad 2013-08-21 12:18:25

hahah, oslagbar blid när ni puttar på! caroline borde väl kunna laga bilen? jag och hon fixade ju en sån avancerad sak som att fylla på spolarvätska..

Svar: Haha, ja man borde ju tycka det...pinsamt! Hoppas du har det bra!
Carolina Denijs

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Carolina Denijs

Mitt namn är Carolina Denijs och har alltid haft en stor passion för hundar. Under augusti månad kommer min stora dröm besannas genom att jobba som voIontär med övergivna hundar! Jag kommer att befinna mig i staden Villa Franco som ligger utanför Malaga i Spanien.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela