carolinaochhundarna.blogg.se

Hallå! I denna blogg kommer du under en månads tid att få läsa om min resa i Spanien där jag kommer att jobba för organisationen SOS-Animals som tar hand om herrelösa hundar! Du kommer att få läsa en hel del om hundarna, tillvaron på organisationen och mig iklädd i mina remsandaler!

SNIPP SNAPP SLUT SÅ VAR SAGAN SLUT

Publicerad 2013-08-27 20:14:00 i Allmänt

Jag är hemma! Det är en sådan konstig känsla men ändå så hemvan att man vänjer sig snabbt! Jag förstår inte att jag var borta i Spanien i tre veckor och fem dagar, det har gått så fort!
Det var en väldigt glad Carolina som klev ut i ankomsthallen på Arlanda klockan tjugo i tolv igår kväll. Jag lämnade av de två hundar jag hade haft med mig till en glad "fostermamma" och en ännu gladare ägare till en ny hund. Sedan fick jag äntligen krama om min egen hund vilket fick tårarna att rinna nedför kinderna och sen gå vidare till pojkvän och mamma som kramade (och pussade) mig ännu mer! Munnen gick i ett och hjärtat lika så! Tänk vad man kan sakna människor (och hundar) så mycket, det får en att uppskatta dem ännu mer!

Dock hade tårarna runnit redan tidigare under dagen då det var dags att lämna SOS Animals. Min favorit Sasha var det svårast att lämna, speciellt när man är så ovetande om hon kommer att få ett hem eller inte. Jag önskar så att jag kunde ta med henne, men jag kan motvilligt förstå varför det räcker med en hund. Mina kinder fortsatte att blötas ner när jag sa hejdå till de fina vänner jag har funnit under denna resa. Dock är det skönt att veta att man har möjligheten att träffa dom utan att behöva flyga fyra timmar.

Jag tänkte skriva en liten lista på vad jag har lärt mig under dessa 26 dagar.

LÄRDOMAR

 

- Jag har lärt mig att olika hundar behöver bemötas olika, ett sätt bara kommer man inte långt på.

- Jag har lärt mig olika sätt att bemöta hundar.

- Jag har insett hur mycket jag uppskattar renlighet och personlig hygien.

- Jag har förstått innebörden hur det är leva själv, med handling, egen matlagning, städning osv osv i all oändlighet.

- Jag har lärt mig (än en gång) att hemlängtan till slut ger med sig, bara man har tålamod.

- Jag har lärt mig hur man på rätt sätt svänger höfterna till musiken medans man moppar golv.

- Jag har förstått hur mycket lättare livet blir med en damsugare.

- Jag har neutraliserat känslan för bajs, jag är nu helt immun mot äckelkänslor.

- Jag har eliminerat min lilla rädsla för getingar, men fått ett ökat hat mot flugor.  

- Jag har lärt mig hur man avbryter ett hundslagsmål.

- Jag har förstått hur mycket det ligger bakom en ideell organisation.

- Jag har insett hur tacksam jag är att leva i ett sånt organiserat land som Sverige.

- Jag har insett hur tacksam jag är för att jag får ha mina nära och kära i min närhet.

- Jag har lärt mig att blogga.

- Jag har på riktigt insett fördelarna av att jobba hårt med sin hund.

- Jag har på riktigt insett att jag kommer ha hund i resten av mitt liv.

Billy, som jag hade i knät hela flygresan hem i en liten väska!
Elvis och Sasha!
 

Jag vill tacka er som har följt mig på den här resan! Det har känts så bra att veta att ni har funnits där hemma och läst! Jag har haft en fantastiskt upplevelse och uppfyllt ett av mina mål i livet, vilket är en underbar känsla. Jag skulle vilja skicka lite extra kärlek till min mamma som har kommenterat varje dag, som har förgyllt min tillvaro!
Nu tackar jag för mig, en sista gång - massa kramar!
 
Om ni har några frågor om arbetet på gården eller mina upplevelser så tveka inte att maila mig på [email protected] :) 
 

Kommentarer

Postat av: sofia

Publicerad 2013-08-27 20:52:09

fyfan vad deppigt med ett sista inlägg, jag vill inte att det ska ta slut! ännu värre blir det när caroline också åker hem, slut på bloggandet.
gick det bra att flyga med billy förresten? (:

Svar: Ja, det gick jättebra! Väldigt trevligt med lugnande tabletter också! Det känns skittrist med att man inte riktigt kommer få koll vad som händer, men man får väl kika på sos hemsida! Hoppas att du har det bra! :)
Carolina Denijs

Postat av: Helene

Publicerad 2013-08-28 08:48:33

Vad otroligt mycket du lärt dig, vilken bra o rolig lista :) och vilka fina bilder!
Härligt att du är hemma tycker vi!

Postat av: Sigrid

Publicerad 2013-08-28 22:24:20

Tack för mycket trevlig underhållning. Det har varit roligt att följa dig. Tråkigt att det är slut, det måste ha varit en upplevelse för livet för dig. Välkommen hem. Kram

Postat av: Erika Larsson

Publicerad 2014-01-30 13:59:02

Hej!

Jag och mina fyra vänner håller på just nu att försöka hitta datum för oss att komma till SOS Animals i Malaga, och efter jag läst din blogg så längtar jag ännu mer! Om vi inte skulle kunna få något i vår så funderar jag starkt på att åka i sommar då jag älskar hundar, undrar hur du kom på att du ville åka hit. Och hur mycket det kostade etc? :)

Kram!!

Svar: Hej!
Åh vad kul att ni vill åka! Det är verkligen en upplevelse för livet, saknar allt så mycket och uppskattar det ännu mer nu när man är hemma!
Jag har velat åka till SOS Animals ändå sen jag var ungefär 7 år tror jag då min pappas dåvarande sambo skaffade sig en hund därifrån. Jag var inne på deras hemsida flera gånger i veckan! Jag har alltid älskat hundar precis som du och vad skulle då vara bättre än att få umgås med de hela tiden och dessutom hjälpa dem till att få ett bättre liv?!
Min biljett fram och tillbaka kostade 2700 från 1-28 aug, men då bokade jag i mars! De vill ju helst att man åker med Norwiegian eller SAS men det får man ju välja själv! Kolla runt lite på vilka priser Stockholm dagar som funkar bäst, även om du måste dubbelkolla med SOS Animals innan du bokar! Augusti som jag åkte i var jäkligt varmt, även om de sa att de var den "svalaste" augusti på många år! Det är populärt att åka på sommaren så maila dom i tid ovh fråga om de har plats för fyra personer!
Min resa blev inte alls dyr, man köpte mat för nästan ingenting och sen bor man ju gratis! Tror jag spenderade max runt 5000 på hela resan, med flyget och det var ändå 28 dagar!
Det var verkligen en fantastisk upplevelse och alla hundar var så himla goa! Var bara beredd på att det är väldigt mycket jobb, slit och smuts även om ditt fortfarande är så himla kul, speciellt om man är beredd att jobba tillsammans med alla volontärer och frivilliga dom hjälper till! Det nya huset ni kommer att bo i är helt underbart, och promenadsträckorna (som faktiskt jag och min kompis har bidragit till att hitta de flesta!) är underbara med bergen som utsikt!

Ha en toppenresa och om ni har några mer frågor är det bara att maila mig på [email protected] !
Kram!
Carolina Denijs

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Carolina Denijs

Mitt namn är Carolina Denijs och har alltid haft en stor passion för hundar. Under augusti månad kommer min stora dröm besannas genom att jobba som voIontär med övergivna hundar! Jag kommer att befinna mig i staden Villa Franco som ligger utanför Malaga i Spanien.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela