carolinaochhundarna.blogg.se

Hallå! I denna blogg kommer du under en månads tid att få läsa om min resa i Spanien där jag kommer att jobba för organisationen SOS-Animals som tar hand om herrelösa hundar! Du kommer att få läsa en hel del om hundarna, tillvaron på organisationen och mig iklädd i mina remsandaler!

SLAGSMÅL OCH NYA PROMENADRUNDOR

Publicerad 2013-08-14 22:08:29 i Allmänt

Hej på er!
 
Idag har jag definitivt en mer munter sida att visa upp här i bloggen! Jag har haft tre suveräna arbetspass på rad som har förhöjt humöret och arbetsandan rejält!
 
Igår var jag och Isabella och jobbade vid nya huset. Allt började bra och vi jobbade efter de invanda rutinerna. När vi ger fyra av de nio hundarna på plats är vi inte tillräckligt uppmärksamma på de två hundar som brukar skjuta fram och stjäla mat från de andra. En hund vid namn Prince lyckas göra det på den andra mindre medgörliga att dela med sig mat. Då börjar en högljutt hundslagsmål med exponerade vassa tänder och rivande klor. Och istället för att vara lugna och sansade som man ska vara i en sådan situation så stämmer jag och Isabella in i samtliga hundars skall och skäll. Då vi inte känner oss sugna för att stoppa någon kroppsdel emellan de två vildsinta och inte heller får grepp om deras bakben kommer vi på den brillianta idén att kasta matskålar på dem, något som endast ökade ljudnivån i situationen. Men medan jag inte kommer på några fler idéer för att stoppa fighten ser jag hur Isabella kommer in med en hink full med vatten och häller rätt över de två båda hundarna, en syn som skulle få vilken utomstående som helst att skratta! De såg verkligen ut som två dränkta katter (eller som en badad Selma, men det är endast få som vet hur den synen ser ut...)! Det löste i alla fall situationen, som egentligen såg värre ut var den var. Det blev bara några enkla småsår på båda hundarna och på promenaden gick de snällt bredvid varandra. Jag ser det som ett tillfälle att lära sig av mina misstag!
 
Gos med Matli!
Imorse var jag och Isabella återigen vid det nya huset och vi bestämde oss för att utöka en av våra nyfunna promenadsträckor till ännu en längre! Hon och jag har varit aktiva att hitta nya rundor och vi är nu uppe i tre stycken nyfunna! Det känns så mycket roligare att ha flera att välja på än att gå samma gamla sträcka om och om igen. Idag hittade vi en som snabbt blev min favorit. Det var en runda på ca 55 min och löpte sig uppe i bergen med en fantastiskt utsikt och utan varken mycket bilar eller människor! Det var två trötta volontärer tillsammans med fyra lika trötta hundar som kom tillbaka hem till huset, men likaså nöjda! Ska försöka ta med mobilen eller kameran nästa gång så att ni, på bild, får uppleva de fantastiska omgivningarna vi går i!
 
Taggade tjejer på väg till Lidl och Mercadona!
På siestan roade fyra av oss tjejer här borta med att åka och handla! Det skulle bli presenter till Anna som fyller 20 år imorgon och en flaska vin till ett par som vi ska hem på grillfest imorgon. Istället var bilen fullastad med mat till oss själva, av någon konstig anledning. Känns som om jag har nog med mat för dessa två sista veckorna här! Det var härligt att komma bort från huset ett tag, än dock bara för att handla!
 
Försöker leva upp till brödets budskap...
 
Massa kramar!

Kommentarer

Postat av: Mamma Marie

Publicerad 2013-08-14 23:30:33

En bra dag vad det verkar trots hundslagsmål... Fast lite läskigt är det när de slåss. Puss min flicka nu är det sovrajm härhemma. Imorgon ska jag stå i Kungsträdgården på Ung 08. Hoppas på lite sol då. Har varit lite dåligt av den varan här hemma på sistone.

Postat av: Sigrid

Publicerad 2013-08-15 11:41:00

Det är tur för hundarna att det finns såna som er som vill jobba med dom. Beundransvärt tycker jag.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Carolina Denijs

Mitt namn är Carolina Denijs och har alltid haft en stor passion för hundar. Under augusti månad kommer min stora dröm besannas genom att jobba som voIontär med övergivna hundar! Jag kommer att befinna mig i staden Villa Franco som ligger utanför Malaga i Spanien.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela