carolinaochhundarna.blogg.se

Hallå! I denna blogg kommer du under en månads tid att få läsa om min resa i Spanien där jag kommer att jobba för organisationen SOS-Animals som tar hand om herrelösa hundar! Du kommer att få läsa en hel del om hundarna, tillvaron på organisationen och mig iklädd i mina remsandaler!

SNABBA SOM VINDEN

Publicerad 2013-08-15 10:18:29 i Allmänt

Klockan 09.20 var vi klara med första passet vid nya huset idag. Det är definitivt personligt rekord! Dock var vi tre stycken och skyndande oss med endast två halvtimmespromenader. Det är nämligen så att vi ska på grillfest för att fira Anna som fyller 20 år idag hos Ann och Nick, ett par som brukar hjälpa oss med hundarna och renovationen av de nya kennlarna vid det nya huset. Planen är att köra kvällspasset klockan 15.00 istället för 18.00, för att alla ska hinna göra sig iordning innan vi åker klockan 19.00! Det kommer bli satans varmt och svettigt, men det är det värt för att få en fläskfilé, potatisgratäng och bearnaisesås istället för de ständiga torra matlådorna till middag!
 
Helt fantastiskt utsikt!
 
I morse klockan 07.00 väckte vi Anna (och en förvirrad Oscar som sover i samma rum) med en vacker födelsedagssång och presenter i en soppåse. Igår när vi var och handlade införskaffade vi en Coca Cola, en extra stor förpackning chokladflingor, kakor och två st chokladkakor, det vill säga Annas alla favoriter. Presenten var mycket uppskattad, även om hon såg tvivlande ut när vi räckte över en soppåse till henne, nyvaken som hon var.
 
Idag på promenaden gick vi förbi vad jag skulle säga var den störta Grand Danios jag någonsin har sett. Den var helt gudomligt fin och jättesnäll när han lunkade fram med stora steg för att hälsa på de mindre villiga hundarna. Hans huvud var ungefär dubbelt så stort som mitt! Sedan kom hans vänliga husse ut och började prata snabbt på spanska med oss. Jag frågade i alla fall på stapplande högstadiespanska vad de hette och fick reda på att den enorma vovven hette Stefano vilket var ett passande namn enligt mig!
 
Bilden ger inte riktigt honom rättvisa men här är han i alla fall!
 
Stefano och Rafael!
 
 
 
Kram från mig!!

Kommentarer

Postat av: Mamma Marie

Publicerad 2013-08-15 21:55:28

Hoppas nu att det blir en riktigt mysig grillfest och att födelsedagsbarnet blir nöjd! Kul att du också får snacka lite spanska. Inte varje dag precis. Puss!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Carolina Denijs

Mitt namn är Carolina Denijs och har alltid haft en stor passion för hundar. Under augusti månad kommer min stora dröm besannas genom att jobba som voIontär med övergivna hundar! Jag kommer att befinna mig i staden Villa Franco som ligger utanför Malaga i Spanien.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela