carolinaochhundarna.blogg.se

Hallå! I denna blogg kommer du under en månads tid att få läsa om min resa i Spanien där jag kommer att jobba för organisationen SOS-Animals som tar hand om herrelösa hundar! Du kommer att få läsa en hel del om hundarna, tillvaron på organisationen och mig iklädd i mina remsandaler!

MÅNGA BOLLAR I LUFTEN

Publicerad 2013-08-16 15:00:22 i Allmänt

Det känns som om jag har en del att skriva idag, om olika saker, så jag hoppas att ni hänger med! .
 
Igår var en trevlig kväll! Vi var hos Ann och Nicole, två frivilliga medhjälpare i organisationen. Deras hus var helt fantastiskt härligt, med vindruvsklasar i taket ovanför uteplatsen där vi satt och åt, fruktträd så långt ögat nådde och en BLÅ pool, istället för färgen grön som våran algförsedda pool företar sig. Vi fick äntligen en lagad middag och smakade riktigt bra för våra numera hyfsat avdankade smaklökar. Vi fick sällskap vid bordet av två engelska pojkar som kom från Leeds. Det var roligt att höra deras speciella dialekt och de var imponerade över oss svenskar som pratade så bra engelska... Vi fick även träffa många som hjälper SOS Animals på alla möjliga sätt vilket var roligt! Mestadels är det britter som har flyttat hit och hjälper till men också en del spanjorer. Eftersom vi var där för Anna som fyllde 20 år blev det tårta som avslutning. Den såg bättre ut än vad den smakade, men det var roligt att sjunga födelsedagssången på tre olika språk!
 
 
 
Anna och Nic!
Jag, Caroline, Greg och James!
 
Idag var vi lite trötta då vi kom hem klockan ett, något som tar på en när man går upp klockan sju varje morgon för att arbeta! Nu under siestan fick vi in en ny tikhund som heter Ernie... Vi har konstaterat att hon måste ha bulldog terrier i sig då hennes muskler är kraftigt visade samt ett underbett som har en charm i sig. Hon ser lite ut som ett monster faktiskt. Bakbenen är lite längre än frambenen och hennes kropp är lång. När vi fick hennes skulle vi precis lägga oss och ta igen lite sömn och Ernie hoppade direkt upp i min säng, så jag fick lite efterlängtat sällskap, dock med en ganska dålig andedräkt...
 
 
 
På promenaden idag kom valpen igen, han med så mycket fästingar, som jag för övrigt har döpt till Valle. När vi öppnade porten till vår gård slank han med in så vi bestämde oss för att ta bort alla återstående färstingar i hans öron innan vi tyvärr var tvungna att återlämna honom till grannarna igen. Dessa grannar väckte Oscar klockan fem på morgonen för två dagar sen av att de går runt med ficklampor. När Oscar går upp och kollar vad som händer ser han hur fem män pressar in minst femton hundar i en vagn med galler. Och när jag säger pressar menar jag det bokstavligt, då männen trycker in så många hundar de kan med hjälp av deras fötter tills de knappt får igen dörren. Sedan åker de iväg. Vi här på SOS har många funderingar om vad som kan ha hänt med hundarna, de flesta är hemskare än andra. En möjlighet är det så att de bara tog ut alla dessa hundar på jakt. Dock är sättet de behandlar dessa hundar på inte acceptabelt, på någon nivå!  
 
Våra hundar har det i alla fall bra!
Jag saknar er där hemma, men insåg att det bara är 10 dagar kvar tills jag åker hem. Jag har så blandade känslor inför det! Jag saknar alla men att komma hem insåg jag att jag måste tag i "verkligheten" igen, något som känns lite jobbigt här borta. Det känns i alla fall skönt att jag slipper kliva in i Rudbecks lokaler idag som de året yngre än mig måste göra!
 
¨Ha det bra, kramar!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Carolina Denijs

Mitt namn är Carolina Denijs och har alltid haft en stor passion för hundar. Under augusti månad kommer min stora dröm besannas genom att jobba som voIontär med övergivna hundar! Jag kommer att befinna mig i staden Villa Franco som ligger utanför Malaga i Spanien.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela