carolinaochhundarna.blogg.se

Hallå! I denna blogg kommer du under en månads tid att få läsa om min resa i Spanien där jag kommer att jobba för organisationen SOS-Animals som tar hand om herrelösa hundar! Du kommer att få läsa en hel del om hundarna, tillvaron på organisationen och mig iklädd i mina remsandaler!

STUNDEN ÄR KOMMEN.

Publicerad 2013-07-31 16:00:00 i Allmänt

Nämen hej på er!

Stunden är kommen. Det är äntligen dags för mitt första blogginlägg. Som ni har väntat!

Imorgon åker jag iväg hela 26 dagar till varma och svettframkallande Malaga och ska jobba för SOS-Animals! Mitt jobb kommer vara att se till att alla dessa underbara hundar mår bra genom att gå ut med dem, ge dem mat, medicinera, gosa, tvätta, skura och städa!

Vad är mina förväntningar på resan då? Jo, första veckan kommer förmodligen bestå av mycket ny information om hur allt fungerar på gården, mängder med nya vovvar som man ska lära känna och älska. Dessutom kommer det nog bli många tårar av hemlängtan, som sedan mot slutet kommer gå över till tårar av: "Jag vill inte åka hem!" och "Snälla, låt mig ta med mina alla hundarna!"

Jag är inte säker på hur min resa kommer arta sig, och trist vore väl det? Mina förhoppningar är att lära mig mycket mer om människans bästa vän, att lära känna nya vänner och på något magiskt sätt inte svettas till döds i värmen! Sedan skulle det vara trevligt att komma hem lite extra brunbränd till alla er där hemma!

 

Jag hoppas att ni kommer att uppskatta min blogg! Jag ska göra mitt bästa för att underhålla er på bästa sätt!

Om ni vill läsa mer om organisationen jag kommer att åka till kan ni gå in på www.sos-animals.se.

Kommentarer

Postat av: theman

Publicerad 2013-07-31 20:02:30

Lycka till!

Postat av: Mamma Marie

Publicerad 2013-08-01 08:53:27

Lycka till nu min fina flicka! Oj, vad jag kommer att sakna dig, men otroligt glad att du får den här chansen! Hörs snart igen!

Postat av: Mickis

Publicerad 2013-08-01 22:43:16

Åh vad härligt! Ser fram emot att läsa din blogg (blev tipsad av en kompis) och det låter som en intressant månad du har framför dig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Carolina Denijs

Mitt namn är Carolina Denijs och har alltid haft en stor passion för hundar. Under augusti månad kommer min stora dröm besannas genom att jobba som voIontär med övergivna hundar! Jag kommer att befinna mig i staden Villa Franco som ligger utanför Malaga i Spanien.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela