carolinaochhundarna.blogg.se

Hallå! I denna blogg kommer du under en månads tid att få läsa om min resa i Spanien där jag kommer att jobba för organisationen SOS-Animals som tar hand om herrelösa hundar! Du kommer att få läsa en hel del om hundarna, tillvaron på organisationen och mig iklädd i mina remsandaler!

TRÖTTA VOLONTÄRER

Publicerad 2013-08-12 17:16:51 i Allmänt

Idag har det inte riktigt varit någon aktivitet i huset, utan vi har alla snarare haft en gemensam aktivitet - att ligga i sängen. Anledningen till detta är att vi igår, enligt tradition på söndagar, gick till Tapas Bar efter det då tidiga kvällspasset. Klockan åtta var alla mirakulöst tillbaka i huset efter sina tillsatta arbetsplatser och vi gjorde oss snabbt iordning, med våtservetter som en betydande faktor... Sedan traskade vi iväg de tio minuter det tar till restaurangen och satte oss och beställde pizza! Denna pizza råkar vara den godaste jag har ätit under mitt nittonåriga liv. Kanske var det därför vi var tvungna att vänta på den i mer än en timme. Men det var det värt och vi hade en fantastiskt rolig kväll! dessutom var det karaokekväll, något som byns pensionärer uppskattade högt, av deras uppträdanden att döma. Kändes skönt att få lite variation i vardagen, även om jag trivs ganska bra med dessa rutiner.
 
Så efter bara några få timmars sömn för samtliga volontärer ringde väckarklockan kl 06.45 i morse och det var bara att masa sig upp och göra jobbet man kom hit för. Det gick hyfsat bra men jag kan informera er om att både jag och Isabella gjorde en repris på min och Carolines upplevelse förra veckan, det vill säga haksläpp i soffan i väntan på våra vänner som skulle hämta upp oss. Sen har dagen bestått av mat, dryck, serien Game of Thrones och sista delen av Twilight. Ikväll är det dags igen och jag väntar mig ett mer entusiastiskt volontärer detta pass!
 
 
En väldigt dålig bild, men det var den enda jag hade från igår. Caroline ser sur ut eftersom hon inte fick sin pizza samtidigt som oss andra!
 
Det är en sak som jag skrivit förut som inte var korrekt och nu skulle jag vilja rätta mig själv. Det gäller stycket om munkorgar här i Spanien, som satt fast i slutet av Elvis och Sashas koppel. Det gjorde de inte bara för syns skull utan här i Spanien är det tydligen lag på att dessa "kamphundar" måste  ha på sig munkorg på allmän plats. Därför har vi dem fastsatta på kopplet, för att folk ska se att vi har någon typ av respekt för lagen.
 
Det handlar inte bara om hunden, utan mest om hundens ägare!!
 
Massa kramar!

Kommentarer

Postat av: Helene&Peter

Publicerad 2013-08-12 20:31:23

Tja superC!
Nästa gång vill vi se ett foto när du o caroline sjunger karaoke. Det kommer pensionärerna gilla ännu mer, och vi också!!
Två böcker per vecka är godkänt :)
Kramar lilla du från oss

Postat av: Mamma Marie

Publicerad 2013-08-12 23:04:25

Jag håller med Peter o Helene. Hade gärna sett dig göra ett framträdande på scen, succé tror jag! Kul att ni fick ett litet avbrott, speciellt vad gäller maten. Förstår att pastasallad annars är ett stående inslag... Puss!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Carolina Denijs

Mitt namn är Carolina Denijs och har alltid haft en stor passion för hundar. Under augusti månad kommer min stora dröm besannas genom att jobba som voIontär med övergivna hundar! Jag kommer att befinna mig i staden Villa Franco som ligger utanför Malaga i Spanien.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela