carolinaochhundarna.blogg.se

Hallå! I denna blogg kommer du under en månads tid att få läsa om min resa i Spanien där jag kommer att jobba för organisationen SOS-Animals som tar hand om herrelösa hundar! Du kommer att få läsa en hel del om hundarna, tillvaron på organisationen och mig iklädd i mina remsandaler!

SVETTMAJA

Publicerad 2013-08-04 12:30:09 i Allmänt

Ja, jag svettas! Konstant. Men hellre svettas än frysa antar jag.
Idag fick jag privilegiet att vara vid det nya huset igen, vilket snabbt har blivit mitt favoritställe av alla tre. Det är helt underbara promenader där med utsikt över bergen och husen. Dock är det hemskt mycket kvar att göra på stället, främst för hundarna. En play-pen, där hundarna leker av sig, ungefär som en hundrastgård, måste byggas. Man märker på hundarna hur rastlösa de är när man kommer och det tar ungefär 20 min för dem att lugna ner sig på promenaderna. Planen är att alla hundarna ska kunna vara på det nya stället så småningom, vilket skulle vara hemskt mycket smidigare! Dock kommer det ta lång tid då det bara är frivilliga volontärer som kommer och hjälper till att bygga allt. Av någon anledning verkar det vara så mycket svårare att vara organiserad och planerad i andra länder än Sverige, något jag kan ha lite svårt för. Jag antar att det bara är att lära sig att acceptera!
 
Jag blir bara mer och mer kär i hundarna här för varje dag som går och jag är glad att de får chansen att få nya hem!  De flesta är så himla gosiga och försöker krypa upp i knät på en, oavsett om de har storleken som en råtta eller som en stor varg. Det är en viss skillnad mot hemma där man snarare måste tvinga vovven att gosa med en, även fast det inte får mig att sakna henne mindre!
 
Här är jag, Kika och Tom på morgonpromenad! Ja, ni kan ju se vilka underbara omgivningar vi får gå bland!
 
 Det här är under andra promenaden, med mina bästa gosisar, Charlie och Sammy! Ca 5 månader, jobbar hårt för att de ska lära sig att gå bra i koppel, och vi gör framsteg!
 
Ha det toppen alla små läsare!

Kommentarer

Postat av: Mamma Marie

Publicerad 2013-08-04 20:38:19

Ser fantastiskt ut och gosehundar! Glad att du har det bra trots att det är VARMT, men det är det faktiskt härhemma också. Puss

Postat av: Sigrid

Publicerad 2013-08-04 20:48:35

Rent byråkratiskt bor vi i världens bästa land. Jag förstår precis vad du menar med den Spanska trögheten. Underbart vackert är det i alla fall.
Kram gammelmoster Sigrid

Postat av: Farmor

Publicerad 2013-08-04 21:46:25

Varje dag ser vi framemot din redogörelse. Liknande promenader skulle tilltala även din farmor, men då utan hundar. Sorry Carolina!
Härligt att höra att du är så engagerad i din uppgift och stortrivs!
Stor kram från din stolta Farmor! Farfar skickar kära hälsningar.

Postat av: Farmor

Publicerad 2013-08-04 22:01:45

Varje dag ser vi framemot din redogörelse.
Liknande promenader skulle även din farmor tilltala, men då utan hundar. Sorry Carolina!
Härligt att höra att du är så engagerad i din uppgift och stortrivs.
Stor kram från din stolta Farmor.
Farfar skickar kära hälsningar.

Postat av: Helene

Publicerad 2013-08-05 08:33:09

En glad Carolina, gulliga hundar, fina omgivningar! Här sitter man instängd på kontoret...inte utan att man funderar på att volontära lite istället :)
Roligt att du har det bra, svett-maja!

Postat av: Titus

Publicerad 2013-08-05 20:51:33

Har det nya huset pool? Kan behövas med de där omgivningarna. Riktigt fina bilder!!

Pussokram
Titus

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Carolina Denijs

Mitt namn är Carolina Denijs och har alltid haft en stor passion för hundar. Under augusti månad kommer min stora dröm besannas genom att jobba som voIontär med övergivna hundar! Jag kommer att befinna mig i staden Villa Franco som ligger utanför Malaga i Spanien.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela