carolinaochhundarna.blogg.se

Hallå! I denna blogg kommer du under en månads tid att få läsa om min resa i Spanien där jag kommer att jobba för organisationen SOS-Animals som tar hand om herrelösa hundar! Du kommer att få läsa en hel del om hundarna, tillvaron på organisationen och mig iklädd i mina remsandaler!

SPANIEN VS. SVERIGE

Publicerad 2013-08-23 13:44:04 i Allmänt

God eftermiddag på er alla fina!
 
Jag har under dagen suttit och funderat lite på vad jag skulle förgylla min blogg med denna dag och det slutade med att jag snodde Carolines, som är den andra bloggdrottningen på stället, idé om att jämföra det bästa med att befinna sig i Spanien som volontär och det bästa med att vara hemma i Sverige.
 
SPANIEN
 
- Man får chansen att hjälpa utsatta och övergivna hundar och hjälpa dem till en bättre vardag.
 
- Man får se hur dessa underbara hundar äntligen får riktiga och kärleksfulla hem, precis som de förtjänar.
 
- Man får se hur hundarna utvecklas från rädda, skygga, osäkra och aggressiva till självsäkra, levnadsglada, gosiga och snälla hundar.
 
- Man får hjälpa hundar att lära sig nya saker.
 
- Man får träffa nya och härliga vänner.
 
- Man får solbränna och den underbara energi solen ger som gör att man känner sig glad.
 
- Man har en egen pool.
 
- Man lär sig så mycket om hundens beteende och hur man ska handskas med dom, på alla möjliga sätt.
 
- Man har aldrig känt sig så uppskattad och älskad av djur som här.
 
- Man får en månads lång semester några timmar per dag.
 
- Man får uppleva varma sommarkvällar varenda dag.
 
- Om man vill, får man ligga i sängen sex timmar i sträck, mitt på dagen, med gott samvete.
 
- Man får växa som person med ökad ansvarskänsla och en blick i det riktiga vuxenlivet i att ta hand om sig själv.
 
SVERIGE
 
- Man får umgås med sina närmaste och käraste.
 
- Man svettas inte konstant.
 
- Man får bo i en ren och fin lägenhet.
 
- Man är inte ständigt i kontakt med bajs.
 
- Man får vara med sin alldeles egna, uppfostrade, lydiga, söta, perfekta lilla hund.
 
- Man slipper köra runt i en illaluktande och smutsig bil.
 
- Man får sova i sin egen, underbara säng.
 
- Man har en fungerande damsugare.
 
- Man får pussar och kramar av människor, inte bara hundar.
 
- Man har inte på sig samma, smutsiga kläder varenda dag.
 
- Man får ha sina kläder i en riktig garderob.
 
- Man får möjligheten att känna sig fräsch.
 
- Man behöver inte handla och laga samma mindre välsmakande mat varenda dag, flera gånger om dagen.
 
- Man känner sig nästan alltid trygg.
 
SAKNAR ER, KRAM

Kommentarer

Postat av: Mamma Marie

Publicerad 2013-08-24 01:13:50

Väldigt tänkvärt min flicka! Det häftiga med det här är att man får referenser och med det insikter och DÅ först kan man uppskatta det man har, både i Spanien och Sverige, eller vad man nu än befinner sig. Längtar efter dig gumman! Imorgon åker vi till Runmarö och de har lovat värme och sol så nu suger vi ur det sista av den svenska sommaren! Puss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Carolina Denijs

Mitt namn är Carolina Denijs och har alltid haft en stor passion för hundar. Under augusti månad kommer min stora dröm besannas genom att jobba som voIontär med övergivna hundar! Jag kommer att befinna mig i staden Villa Franco som ligger utanför Malaga i Spanien.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela