carolinaochhundarna.blogg.se

Hallå! I denna blogg kommer du under en månads tid att få läsa om min resa i Spanien där jag kommer att jobba för organisationen SOS-Animals som tar hand om herrelösa hundar! Du kommer att få läsa en hel del om hundarna, tillvaron på organisationen och mig iklädd i mina remsandaler!

MIN MAMMAS DOTTER

Publicerad 2013-08-24 12:37:51 i Allmänt

Jag vet inte riktigt hur många gånger igår kväll som jag upprepade frasen "Det här är helt fantastiskt", något som jag definitivt har fått efter min kära mor. Men som Caroline sa, det är bättre att säga det många gånger än ingen gång alls! Anledningen till att jag var så nöjd var att vi befann oss på en indisk restaurang som serverade helt underbart god mat, det bästa indiska jag har ätit faktiskt. Är det inte konstigt, att små städer som Coin och Villa Franco har lagat till två av de bästa måltiderna jag har ätit i mitt liv?
Jag åt Chicken Korma, en rätt som jag äter varje år på Stockholm maraton med min pappa. Förutom att rätten var ännu bättre än hemma så var även personalen och stämningen toppen, även fast restaurangen låg precis vid en väg. Självklart tog vi vitlöks-naan till och en ny typ, cheese-naan, som också fick mina mungipor att luta uppåt!
Kvällen var härlig med de återstående tjejerna som är kvar här, trivs så bra!
 
Vi fick lite förrätt med olika såser när vi hade beställt! Bröden smakade som chips!
Tyckte det var en sådan fin vattenflaska!
Vi lyxade till det och beställde in en kanna Sangria, otroligt god!
Lite ofräsch men glad!
 
 
Efter den här bilden kom de med deras egen kamera och tog en bild för att lägga upp på deras facebook-sida!
 
Vitlöks-naan!
Fin bild på Caroline!
Carolines vegetariska spenatröra med ost, min chicken korma och ris!
Isabella, riktigt go tjej!
Chicken tandoori och Chicken Pinaani.
Anna, som har varit här sen december. Hon har tagit an oss så himla bra!
Min chicken korma!
Allt är så billigt!!
 Vid vägkanten stod det lite stånd so sålde en massa fina saker!

Lite överfullt men härligt att se!
 
Känns så konstigt att jag bara har fyra arbetspass kvar här på SOS! Man har vant sig med den här tillvaron, men det ska bli skönt att få träffa alla fina igen!
Kramar!

Kommentarer

Postat av: Mamma Marie

Publicerad 2013-08-24 20:34:02

Ja, du min flicka du är mammas dotter :) Glad att du kan se det goda och fina och jag förstår att det är lite dubbla känslor att lämna livet i Spanien för att komma hem till oss och lite mera allvar. Vi längtar iallafall efter dig. Jag, Tommy, pappa och Selma har haft en toppendag i skärgården idag. Åkte till Harö och hittade en härlig vik där vi intog dagens lunch med tillhörande fantastisk utsikt! Nu är Tommy & jag på Runmarö och njuter lite här också. Puss!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Carolina Denijs

Mitt namn är Carolina Denijs och har alltid haft en stor passion för hundar. Under augusti månad kommer min stora dröm besannas genom att jobba som voIontär med övergivna hundar! Jag kommer att befinna mig i staden Villa Franco som ligger utanför Malaga i Spanien.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela