carolinaochhundarna.blogg.se

Hallå! I denna blogg kommer du under en månads tid att få läsa om min resa i Spanien där jag kommer att jobba för organisationen SOS-Animals som tar hand om herrelösa hundar! Du kommer att få läsa en hel del om hundarna, tillvaron på organisationen och mig iklädd i mina remsandaler!

EN TRIPP TILL MALAGA

Publicerad 2013-08-21 17:57:40 i Allmänt

Idag har jag och de tre återstående tjejerna här borta varit i Malaga! Det var riktigt härligt och mysigt att komma bort lite och uppleva en "storstad". Dock kände vi oss lite vilsna i början med så mycket folk, var höll hundarna hus egentligen? Efter ett tag vande vi oss och gick för att äta en efterlängtad lunch på restaurang för att sedan strosa runt i staden och inhandla lite presenter och annat smått och gott. Riktigt bra spenderad siesta!
 
Nu är det dags för mig att börja jobba igen, är i huset själv idag då vi bara är fem stycken här nu. Är ganska trött efter en lång dag men har i huvudet att det inte är så många pass kvar nu, en väldigt konstig känsla! Här får ni lite bilder från dagen!
 
 
Obligatorisk bilbild innan bilfärden till tågstationen!
 
På tåget!
 
 Caroline på en lång gata av massor av folk! Det var någon typ av festival för ett nysläppt vin, så det var mycket folk på gatorna!
 
Vi gick in i en byggnad där det var fullt av matstånd! Mycket fisk, frukt, oliver och nötter!
 
Lunch med tjejerna!
 
Caroline och Anna!
Riktigt god paella! 
 
Till efterrätt blev det munkar med chokladsås! Ni kan inte förstå känslan av tillfredställelse att äta dessa!
 
Mycket nöjd tjej!
 
Funderade starkt på att köpa dessa till min kära pappa, men avstod efter närmare eftertanke...
 
Så jäkla sjukt! Dock har vi nu listat ut hur de gjorde det, är det någon annan som kan komma på det...?
Solfjädrar var mycket populärt bland människorna på stan, blandat med volangklänningar och blommor i håret!
En fantastiskt duktig man på att måla tavlor med fingrarna! Jag tänkte lägga upp en video sen så ni får se!
 
Caroline köpte 11 stycken nagellack...
 
Vår avfart...!
 
Nej, nu är det dags att byta om till kläder täckta av bajs igen! Hej svejs!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Mamma Marie

Publicerad 2013-08-21 22:40:07

Kul att ni fick vara lite turister också. Känns som om ni hann med en hel del på den där korta tiden i Malaga. Blir rätt ordentlig kontrast till det hårda hundskötarlivet...Kul att se målarmannen live. Fattar inte hur han kan vara så jäkla säker, men fattar inte heller hur killen som svävar gör. Du får berätta den hemligheten när du kommer hem, vilket är om inte allt för många dagar :) Puss och natti!

Postat av: sofia

Publicerad 2013-08-21 23:38:18

nu spoilar jag deras trick. dom sitter på en ställning. varsin "sits" som tyngs ner av kroppsvikten med en järnstång som går genom tröjärmen och genom guldstaven. om du fattar..(?)
har dom 3 hundarna kommit än förresten? dom som skulle komma i måndags?

Svar: Fy fan Sofia, du kom på det! ;) Ja, de kom idag! Vi har inte riktigt haft tid att ha närontakt med dom än men de är otroligt söta och verkar lite nervösa och rädda... Förståeligt när det enda dom har gjort är att hänga på mannens bakgård och inte träffat varken andra hundar eller människor.
Carolina Denijs

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Carolina Denijs

Mitt namn är Carolina Denijs och har alltid haft en stor passion för hundar. Under augusti månad kommer min stora dröm besannas genom att jobba som voIontär med övergivna hundar! Jag kommer att befinna mig i staden Villa Franco som ligger utanför Malaga i Spanien.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela