carolinaochhundarna.blogg.se

Hallå! I denna blogg kommer du under en månads tid att få läsa om min resa i Spanien där jag kommer att jobba för organisationen SOS-Animals som tar hand om herrelösa hundar! Du kommer att få läsa en hel del om hundarna, tillvaron på organisationen och mig iklädd i mina remsandaler!

EN FÖRMIDDAG PÅ SOS 1

Publicerad 2013-08-11 11:44:06 i Allmänt

God förmiddag på er!
 
I morse jobbade jag och Caroline här i huset, det vill säga SOS 1 och tog massa kort för att kunna visa er i bilder lite hur vi jobbar här borta i värmen!
 
Vi börjar med en dagens outfitbild! Man kan väl säga att det kommande dagarnas outfitbilder kommer se precis likadana ut så ni får nöja er med endast denna vackra avbild!
Även min vän Caroline kör på samma klädsel några dagar i rad, som de flesta här!
 
Man börjar passet med att kolla vilka som ska ha medicin och vad de ska ha!
 
Som man sedan stoppar ner i korvar så att hundarna tar de lättare!
 
 Sen är det dags för matning! Det gäller att hålla reda på hur mycket alla ska ha, vilka som ska ha vatten i och vilka som ska äta separat!
 
 Gott!
 
Sen är det dags för selning och koppling!
 
 Promenaddags!
 
Caroline, Lajka, Carmen och Diva! Kolla utsikten!
 Jag, Reina, Alsan och Disa!
 
 Sen är det dags för städning, först upp - bajsplock!
 
 Mycket vattenpåfyllning, i pooler och vattenskålar!
 
Eftersom vi inte äger en damsugare blir det mycket sopning. Ni vill inte ens se hur det såg ut i vårt hus, detta är bara från där vi tar hundarnas mat!
 
Sen är det dags för moppning!
 
 Och nu sitter jag här och bloggar! Bredvid mig brukar det stå en pastasallad som jag vanligen äter till lunch, men jag var så trött på det så det fick bli yoghurt och knäckemackor!
 
 
Nu blir det dags för lite poolhäng, med sol och sista delen av Twilight-serien! Jag ligger bra i fas med mina åtta medtagna böcker, två utlästa per vecka!
 
Ha en bra dag alla fina! KRAM
 

Kommentarer

Postat av: Titus

Publicerad 2013-08-11 17:15:58

Härliga rutiner! Blev lite rädd för korvbilden först, innan jag räknade dina fingrar.

Pussokram
Titus

Postat av: Mamma Marie

Publicerad 2013-08-11 22:54:36

Otroligt kul att få se lite bilder. Blir liksom lite verkligare då. Glad att se att du använder mina forrätta remsandaler. Du ser verkligen otroligt hip ut ;) Jättefina omgivningar! Roligare att gå hundpromenader där än runt i de här kvarteren som man kan ganska bra vid det här laget...Dåligt med berg också, ja det skulle vara mördarbacken då i så fall, men den är liksom inte lika vacker...Puss min fina flicka!

Postat av: Farfar

Publicerad 2013-08-12 16:47:31

Dina bloggar är glada, positiva och med trevliga bilder.Roligt att Du trivs så bra, givetvis ochså för dina 2-benta och 4-benta vänner.
Fortsätt med det, kram Farfar.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Carolina Denijs

Mitt namn är Carolina Denijs och har alltid haft en stor passion för hundar. Under augusti månad kommer min stora dröm besannas genom att jobba som voIontär med övergivna hundar! Jag kommer att befinna mig i staden Villa Franco som ligger utanför Malaga i Spanien.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela