carolinaochhundarna.blogg.se

Hallå! I denna blogg kommer du under en månads tid att få läsa om min resa i Spanien där jag kommer att jobba för organisationen SOS-Animals som tar hand om herrelösa hundar! Du kommer att få läsa en hel del om hundarna, tillvaron på organisationen och mig iklädd i mina remsandaler!

EL CHORRO

Publicerad 2013-08-06 17:50:44 i Allmänt

Idag har det, som alla andra dagar, varit en varm dag! Vi bestämde oss redan igår för att göra en liten utflykt på siestan. De som har varit här ett tag visste om en insjö uppe i bergen som innehåller sötvatten. Denna sjö ligger i ett område som heter El Chorro. Man kunde redan se från långt håll när vi slingrade oss upp i bergen en stor sjö med turkost vatten, riktigt häftigt!
Vi tog med oss två valpar som gillar och bada, vilket resulterade med två spyor i baksätet, båda på ditvägen! Jag kände mig ganska lättad att jag satt i framsätet, trygg från magsyra och nermalt torrfoder. När vi väl kom dit var det full fart ner i vattnet för att ungefär tio minuter senare slockna i skuggan av en buske! Då fick vi tid att gå ner i det ljuvliga vattnet och simma lite. Otroligt härligt och skönt att komma bort från huset ett par timmar! Dessutom har jag tillstånd att köra vår bil nu, så jag körde hem!
 
Idag har vi även ett födelsedagsbarn här i huset! Sofia fyller 23 år och det firade vi med att överraska henne med en tårta på lunchen. Jag och Anna åkte till affären efter vårt pass på SOS 2 och köpte den. Det fick mig att tänka på att jag egentligen också skulle fira min födelsedag här, om jag hade åkt då jag tänkte, i juli! Jag känner mig faktiskt lite lättad att jag slapp det, jag är för bortskämd med firande på landet varje sommar med mina nära och kära!
 
Dessa bilder ger verkligheten inte rättvisa, men här kommer några bilder från El Chorro!
 
 
 
 
Mycket glädje i ett trångt baksäte, dock innan spyorna...
 
 
 
Caroline, Oscar och Ossie!
 
 
Popsi!
 
Ossie och Popsi snodde Carolines handduk!
 
 Sofia och Sofias tårta! Ja, ni kanske ser att den är lite förstörd på kanten. Vem tror ni inte står på tå och ramlar och får hela fingret i tårtan om inte jag...?
 
Kram på er!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Mamma Marie

Publicerad 2013-08-06 22:44:05

Även om bilderna inte gav rättvisa till verkligheten så såg det otroligt fint ut. Vilket ställe! Kan tänkas att det var rätt ok att få både svalka sig och rena sig i turkost vatten. Blir verkligen full i skratt när jag läser om din tårtbravur. Lite du faktiskt...Hoppas att födelsedagsbarnet blev nöjd iallafall och vi är också glada att du firade din födelsedag med oss ute på Runmarö. Kram min fina flicka!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Carolina Denijs

Mitt namn är Carolina Denijs och har alltid haft en stor passion för hundar. Under augusti månad kommer min stora dröm besannas genom att jobba som voIontär med övergivna hundar! Jag kommer att befinna mig i staden Villa Franco som ligger utanför Malaga i Spanien.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela