carolinaochhundarna.blogg.se

Hallå! I denna blogg kommer du under en månads tid att få läsa om min resa i Spanien där jag kommer att jobba för organisationen SOS-Animals som tar hand om herrelösa hundar! Du kommer att få läsa en hel del om hundarna, tillvaron på organisationen och mig iklädd i mina remsandaler!

AMEN DET VAR VÄL SATAN

Publicerad 2013-08-22 22:13:27 i Allmänt

Man kan väl inte säga att jag inte har haft den bästa dagen i mitt liv precis... 
Dagen börjar som vanligt, jag och Anna åker till SOS 2 och efteråt åker jag med en av hundarna till veterinären. Allt är frid och fröjd på vägen tillbaka till nya huset där jag ska hämta upp Isabella och Caroline samt två andra hundar som också ska till veterinären. Helt plötsligt hör jag en tuting bakom mig och märker att det står POLICE fram på motorhuven på bilen som kör bakom. De två männen i bilen gestikulerar att jag ska svänga in till sidan. Jag kör in på en parkering och stannar och väntar med ett överraskande lugn på att poliserna ska kliva ur, förmodligen av anledningen att jag inte hade en aning om vad jag hade gjort fel.
De börjar prata spanska och med en len röst svarar jag bara "Inglés?" som betyder "Engelska?". De förklarar då att jag har gjort en olaglig sväng. Istället för att köra åt höger och svänga i en rondell har jag direkt kört över vägen och svängt till vänster. Sedan börjar de misstänkt fråga mig vad jag gör här och om det är min egen bil. Jag antar att de blev extra misstänksamma på grund av våran bil som förmodligen exakt ser ut som en "tjuvbil". Den är bucklig, skruttig, skitig och har inte mycket luft i däcken. Jag känner mig, och ser förmodligen ut som en riktigt dum blondin som säger ursäktande att jag varken såg skylten eller har med mig mitt körkort. De kräver att titta på försäkrningspapprena som jag tack och lov visste var de låg. Efter mycket tillsägningar om att jag måste ha med mig mitt körkort och lite fler frågor om var jag kommer ifrån och när jag ska åka låter de mig fantastiskt nog låta mig köra vidare utan böter eller annat. Min glada inställning till Farbror Blå fortsätter att flöda!

Men dagen är inte klar efter det! Jag åker och hämtar tjejerna och hundarna för att åka tillbaka till veterinären, sedan åker jag och Isabella och handlar och sen tillbaka till veterinären igen för att hämta upp Caroline och vovvarna. Då ska Caroline också åka och handla så som vi har kommit överrens om. Dock är känslan av att sitta i en stekhet bil medan siestan tickar iväg något mindre lockande när man är helt slut!
När vi äntligen kommer hem och jag äntligen ska lägga mig vid poolen. Vad händer om inte att rören under diskbänken börjar spruta vatten precis överallt och köksgolvet förvandlades till en mindre sjö. Detta leder till att jag och Isabella får stå och torka upp vatten en halvtimme samt torka massa musbajs under diskbänken! Får man lov att klaga då?
En mindre charmig bild på mig under sinken för att försöka agera rörmokare, gick sådär...
 
Till slut fick jag äntligen ligga vid poolen en halvtimme innan jag blev för trött och gick in och tröståt chokladglass för att sedan slockna en halvtimme innan nästa jobbpass!
Under passet presenterades en ny valp för hundarna som tidigare hade varit på tvåan. En av våra hundar hälsar på nya vovvar genom att "attackera" dem tills de lägger sig ner och efter det är det lugnt. Problemet var bara att denna valp inte la sig ner utan slogs tillbaka. Lärdomen efter tidigare erfarenhet gjorde att jag fick bort Hardy som den äldre hunden heter genom att dra bort honom svansen. Då de rök ihop igen efter ett tag kom jag fel och mitt knä kom emellan de båda. Dock kände Hardy då hans käkar slogs ihop på mitt knä och släppte innan det blev något sår, tur det!
 
Det var min fantastiska dag, vi får hoppas på bättre förutsättningar imorgon. Då blir det indisk restaurang! Jag vill passa på att säga hejdå till Oscar (även om han inte läser det här) som åker hem en månad för att sedan komma tillbaka hit igen!
 
Hoppas ni har det bra, saknar er, speciellt idag! KRAM
 

Kommentarer

Postat av: Mamma Marie

Publicerad 2013-08-22 23:07:50

Ja, det vore ju tusan om du inte hade en god inställning till farbror och tant blå. Även spanska poliser är snälla verkar det som, tuuur! Förövrigt så verkar du ha haft en körigt dag, men även om det inte var den bästa så fick du ju till det iallafall. Känns som om den här dagen kunde ha slutat både med böter, översvämning och ett avbitet knä. Så egentligen var det en turdag. Beror hur man ser det :) Sov gott gumman och hoppas att morgondagen blir en bra dag med restaurangbesök och kanske en längre siesta. Puss!

Svar: Haha, vilken tur att jag har dig mamma som kommer med smarta kommentarer, du har faktiskt helt rätt, det kunde varit värre. Man kan se det så idag, men igår var det lättare att klaga! Saknar dig!
Carolina Denijs

Postat av: Sigrid

Publicerad 2013-08-23 13:45:23

Vilken tur du hade med polisen. Min erfarenhet är inte lika god tyvärr (i Spanien) vi fick böta för både det ena och det andra fast det enda vi gjorde var att åka utan körkort. Bra att det blivit bättre nu.
Nu måste du väl ändå tycka att det räcker och att det skall bli skönt att komma hem. Det verkar inte som en dans på rosor bara.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Carolina Denijs

Mitt namn är Carolina Denijs och har alltid haft en stor passion för hundar. Under augusti månad kommer min stora dröm besannas genom att jobba som voIontär med övergivna hundar! Jag kommer att befinna mig i staden Villa Franco som ligger utanför Malaga i Spanien.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela