carolinaochhundarna.blogg.se

Hallå! I denna blogg kommer du under en månads tid att få läsa om min resa i Spanien där jag kommer att jobba för organisationen SOS-Animals som tar hand om herrelösa hundar! Du kommer att få läsa en hel del om hundarna, tillvaron på organisationen och mig iklädd i mina remsandaler!

LJUSETS HASTIGHET

Publicerad 2013-08-07 17:26:05 i Allmänt

 
 
Okej, dagen kanske inte har gått precis så snabbt men idag har lätt varit en dag där timmarna har flugit iväg, förmodligen för att jag har tillbringat en del tid till att sova ikapp de powernaps jag har missat under de två senaste dagarna.
Jag och Caroline började dagen på det nya stället där morgonpasset flöt förbi snabbt och smidigt. Då det tar längre tid på SOS 2 får man oftast vänta ca en timme utan att ha något riktigt att göra. Den timmen spenderade vi i en soffa i det nya huset, med huvudena lutandes mot varsin sida och sov med öppna munnar. Tidiga mornar, solen och arbetspass tar tydligen mer än vad man tror.
 
När Anna äntligen kom och hämtade oss tog vi med en av mina favoritvalpar, Charlie, med oss hem då han skulle få ett rejält bad innan han skulle skickas vidare till en tant där han ska tillbringa natten. I morgon bitti kommer en såkallad pet-taxi och hämtar upp honom och två andra hundar för att köra den två dagars långa resan till England för att få ett nytt hem! Det är otroligt roligt att så många hundar adopteras bort härifrån! Mer än 100 hundar har fått nya hem hittills i år! Dock var det lite jobbigt att se Charlie och hans brorsa Sammy ovetandes skiljas för alltid, men man får tänka att det bara är positivt.
 
Det blev ingen ro och vila efter första passet, om man inte räknar med timmen av dreglandes i soffan, utan jag och Anna släppte av de andra och åkte tillbaka till det nya huset igen för att ta med husets "vakthundar", Flow och hennes 3-månadersvalp Frankie till veterinären. Det blev en gnällig och stökig resa i baksätet, orsakad av Frankie, dock utan spyor denna gång! Väl där fick de båda vaccin och en rutinkontroll. Flow hade skadat ena tassen och fick ha munkorg då de skulle rengöra den. Det gjorde ont i mig att hålla i henne medan och skrek och försökte komma loss, men jag försökte hela tiden tänka, än en gång, att det var positivt.
 
Väl hemma igen läste jag ut min bok och sen slocknade jag två timmar i sängen! Om en kvart är det dags att åka igen, det blir ett tidigt pass idag då bil och hundar ska hinna till veterinären kl 6!
 
 
På hemvägen blev det äntligen lite lugn och ro!
 
Kram!
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Mamma Marie

Publicerad 2013-08-08 16:45:59

Nu verkar du verkligen ha fått in rutinerna. Allt verkar flyta på. Kan till och med somna med haksläpp...men det kanske inte är någon större konst. Fina bilder och du beskriver så bra så att man känner att man är med på ett hörn även fast man är hemma i Sverige. Ha det fortsatt bra min fina flicka!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Carolina Denijs

Mitt namn är Carolina Denijs och har alltid haft en stor passion för hundar. Under augusti månad kommer min stora dröm besannas genom att jobba som voIontär med övergivna hundar! Jag kommer att befinna mig i staden Villa Franco som ligger utanför Malaga i Spanien.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela