carolinaochhundarna.blogg.se

Hallå! I denna blogg kommer du under en månads tid att få läsa om min resa i Spanien där jag kommer att jobba för organisationen SOS-Animals som tar hand om herrelösa hundar! Du kommer att få läsa en hel del om hundarna, tillvaron på organisationen och mig iklädd i mina remsandaler!

JOBBIG ERFARENHET

Publicerad 2013-08-03 17:47:29 i Allmänt

I morse var det jobbigt, och inte för att man svettas som en gris när man går runt och plockar bajs, eller när man måste utfodra 15 st hundar och hålla reda på precis på vad alla ska ha. Nej, det gör jag gladeligen. Dock är det hemskt när man möter en liten vilsen valp som traskar runt på gatan och söker kärlek. Jag och min kompis Isabella som var ute på vår första promenad fortsatte att gå och den lilla svartvita valpen, inte alls olik en grand danois-valp, traskade efter. Då vi kom fram till huset bestämde vi oss för att ringa Anna som vet allt och fråga hur vi skulle göra innan vi tog med den lilla vilsna valpen in. Då fick vi reda på att valpen var grannens, vår granne som har minst 10 hundar som han är helt okapabel att ta hand om och helt enkelt inte bryr sig om. Dock hade jag märkt att den lilla krabaten hade lite fästingar i öronen så vi fick order att ta bort honom ur grannens synhåll (då han blir helt galen då vi blandar oss i hans hundar) och ta bort dem. När vi lyfte hans öron fick vi till vår fasa se hela örat HELT täckt med fästingar, sår och bölder. Jag gissar att min vän Emma skulle ha tuppat av vid åsynen, vilket vi nästan gjorde också. Men det var bara att bita ihop och försöka ta bort dessa äckliga små djur. Då vi gjorde det började det blöda här och där. Vi försökte lösa det genom att hämta papper men då följde lillen efter och smet in till grannen igen.
 
Det gör så ont att se dessa djur som man inte kan göra något åt. Som lever ett liv som inte är dem värdigt. Jag har glad att vi i alla fall lyckades få bort lite fästingar från den underbara lilla valpen, även om både jag och Isabella gick med en klump i magen hela förmiddagen.
 
Efter det blev det ett stressigt pass med det lilla avbrottet i arbetet. Vi tog ut sju hundar på samma gång vilket ledde till att jag fick gå med fyra samtidigt. Jag skulle inte kalla mig Cesar Millan men det är ändå en ball känsla! Även om kopplen trasslar till sig överallt och man känner sig lite som ett dragkampsrep när en hund vill gå och en hund vill stanna kvar och sniffa på något intressant.
 
Gick ut och fotade lite hundar åt er, inte det lättaste kan jag säga!
 
Här är en av mina favvosar, Sascha!
 
Dag två känns bra och jag känner att jag kan trivas med de här rutinerna. Två pass, ett på morgonen och ett på kvällen med ca 7 timmars siesta emellan där man får göra vad man vill.
 
Chloe och Lala!
 
En riktig gosig byracka!
 
Hört att det är riktigt varmt och skönt väder hemma, här är det ca tio grader varmare, orkar knappt ligga ute i solen!
 
Massa kramar
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Mamma Marie

Publicerad 2013-08-04 01:07:59

Hej gumman! Fy, jag trodde inte att det fanns fästningar i Spanien. Stackars lilla valp! Skönt att höra att futtiga ned dina rutiner och att du så sakteliga börjar vänja dig vid hundlivet hos sos. Härhemma är det som du skrev varmt och skönt. Må det fortsätta även om jobbet väntar på måndag...😞Stor kram, mams!

Postat av: Titus

Publicerad 2013-08-05 20:44:59

Fin pik till Emma där, fortsätt så, det kanske genererar läsare. Så länge det inte handlar om mig!

Puss o kram
Titus

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Carolina Denijs

Mitt namn är Carolina Denijs och har alltid haft en stor passion för hundar. Under augusti månad kommer min stora dröm besannas genom att jobba som voIontär med övergivna hundar! Jag kommer att befinna mig i staden Villa Franco som ligger utanför Malaga i Spanien.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela