carolinaochhundarna.blogg.se

Hallå! I denna blogg kommer du under en månads tid att få läsa om min resa i Spanien där jag kommer att jobba för organisationen SOS-Animals som tar hand om herrelösa hundar! Du kommer att få läsa en hel del om hundarna, tillvaron på organisationen och mig iklädd i mina remsandaler!

FULLPROPPAD

Publicerad 2013-08-05 15:33:08 i Allmänt

 
Fullproppad är ordet för dagen. Det förklarar vår bil när vi åkte hem från affären när vi hade enskild mat för alla sex personer här. Det förklarar våra tre kylar och två frysar här hemma. Det förklarar dessutom min mage efter en egengjord pastasallad, som har varit en av de få egengjorda maträtter som jag har uppskattat på dessa fem dagar! Förhoppningsvis blir det ändring på det efter idag. Nu har jag laddat på med resurser!
 
När jag pratade med Sverige idag på telefon berättade jag om fenomenet att man har slutat bry sig om att man är så äcklig, under ungefär 15 timmar per dygn! Man har slutat bry sig om när hundarna hoppar på en med tassar täckta av kiss och bajs, att mina kläder är mer bruna än sin ursprungliga färg, att man ständigt är kletig av att svett, och sist men inte minst, att min en gång ganska hippa frisyr nuförtiden ser ut som en risbuske! Jag tror att anledningen till varför detta fenomen har uppstått är just att hundarna inte bryr sig ett dugg (inte människorna heller för den delen, eftersom de ser likadana ut!), man får fortfarande lika mycket pussar och kärlek av dem. Idag när jag hade sopat klart runt poolen satte jag mig ner ett tag för att vila, och direkt kryper två underbara små vovvar upp, samtidigt, i mitt knä bara för att få gosa lite. Den känslan fulländar hela den här resan, vare sig man är täckt med bajs eller inte!
 
Den här lilla vovven som heter Billy fick hjälpa till att blogga idag, en riktig Paris Hilton-hund kan jag säga!
 
 

Kommentarer

Postat av: Farmor

Publicerad 2013-08-05 19:24:22

Varje dag ser vi framemot din redogörelse. Skrev kommentar igår men kom inte fram. Gör ett nytt försök!
Liknande promenader skulle även din farmor tilltala, men då utan hundar. Sorry Carolina!
Härligt att du är så engagerad i din uppgift och stortrivs.
Stor kram från din stolta farmor.
Farfar skickar kära hälsningar.

Postat av: Titus

Publicerad 2013-08-05 20:58:49

Själv har jag köpt spaghetti, köttbullar och snabbnudlar för veckan ut. Inte mycket till matlagning här inte, så du kan vara stolt även för linssoppan.

Trots skiten låter det som att du har det riktigt härligt, spara lite pussar till du kommer hem också.

Pussokram
Titus

Postat av: Titus

Publicerad 2013-08-05 21:01:04

P.S. Ring gärna när du är ledig ikväll! D.S.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Carolina Denijs

Mitt namn är Carolina Denijs och har alltid haft en stor passion för hundar. Under augusti månad kommer min stora dröm besannas genom att jobba som voIontär med övergivna hundar! Jag kommer att befinna mig i staden Villa Franco som ligger utanför Malaga i Spanien.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela