carolinaochhundarna.blogg.se

Hallå! I denna blogg kommer du under en månads tid att få läsa om min resa i Spanien där jag kommer att jobba för organisationen SOS-Animals som tar hand om herrelösa hundar! Du kommer att få läsa en hel del om hundarna, tillvaron på organisationen och mig iklädd i mina remsandaler!

FRAMME!

Publicerad 2013-08-01 23:27:00 i Allmänt

Jag är framme, i värmen, bland hundarna, med tjejerna och med väldigt smutsiga fötter!
Resan gick bra, dock efter ett tårfyllt avsked med vänner, familj och pojkvän! När mannen i säkerhetskontrollen sa åt mig att le smilade jag i upp i något som inte riktigt försäkrade honom om mitt välstånd. Men efter ett tag höjdes mina axlar en aning och stegen blev raskare mot gaten då jag insåg vilket äventyr jag har framför mig! Jag steg på flyget som tog fyra timmar för att sedan landa i ett mycket soligt Malaga. Lite vilsen och nervös gick jag till bagagebandet och såg mig febrilt om efter den andra volontären som jag hade fått veta skulle vara på samma plan, som förövrigt hade det charmerande namnet Caroline! När jag såg att det var ännu en tjej som satt kvar med sitt bagage slog vi följe och väntade in en annan volontär som skulle komma en halvtimme senare. Men istället för att en till tjej satt kvar vid väskorna såg vi en ensam, liten, brunhårig tjej som gick iväg med sitt bagage och tog upp ett papper som var väldigt lika mina egna SOS-papper. Detta ledde till en liten rusch efter henne med packning och bagage och en klapp på axeln på denna Sofia som vi fick veta att hon hette. Hon skulle också till SOS och hade varit där i mars-april förra året. Efter presentationer och lite småprat mötte vi upp ett engelskt par som skjutsade oss till en affär där vi köpte mat till en vecka för att sedan äntligen åka till volontärhuset. Där mötte vi upp en tjej vid namn Anna som har varit här sen december (en riktig eldsjäl!) som direkt tog oss ut en liten runda med de fyra återstående hundar som inte hade varit ute på sista promenaden. Kändes härligt att gå i värmen med nya vänner och hundar!
 
Allt känns nytt och pirrigt! Det finns så mycket att lära sig! Vi fick reda på att vi tydligen ska flytta härifrån till ett annat boende. Detta skulle ha skett i måndags men eftersom kennlarna där hundarna vistas när inte vi jobbar med dom är trasiga. Därför har vi ett projekt här framöver en vecka eller två, utöver jobbet med hundarna. Dock känns det kul att få vara med i starten på något nytt, då man har koll redan från början!
 
Imorgon ska jag och Oscar, som har varit här sedan mars, åka till det nya huset och jobba med de nio hundarna som redan har flyttat dit. Det känns riktigt spännande! Jag ska försöka ta lite bilder imorgon så ni får en bild på hur jag har det!
 
Hoppas alla har det bra det hemma, jag saknar er redan!

Kommentarer

Postat av: Cicci

Publicerad 2013-08-02 08:45:40

Hej Carolina,
skönt att du är framme och att allt känns bra!!! Här är det också riktigt varmt och underbart sommarväder. MEN inte samma äventyr som du har framför dig. Starkt jobbat så här långt!

Stor kram
Cicci

Postat av: Titus

Publicerad 2013-08-02 14:48:04

Inte ett moln i Solna och svettas som en gris, men du har det säkert ännu värre. Bra att du inte stannar lika länge som Anna. Ser fram emot lite bilder på Carolina och hundarna, och ett skype-samtal.

Puss!
Titus

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Carolina Denijs

Mitt namn är Carolina Denijs och har alltid haft en stor passion för hundar. Under augusti månad kommer min stora dröm besannas genom att jobba som voIontär med övergivna hundar! Jag kommer att befinna mig i staden Villa Franco som ligger utanför Malaga i Spanien.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela