carolinaochhundarna.blogg.se

Hallå! I denna blogg kommer du under en månads tid att få läsa om min resa i Spanien där jag kommer att jobba för organisationen SOS-Animals som tar hand om herrelösa hundar! Du kommer att få läsa en hel del om hundarna, tillvaron på organisationen och mig iklädd i mina remsandaler!

EN VECKA!

Publicerad 2013-08-08 17:36:58 i Allmänt

Sju dagar har gått sen jag kom till SOS Animals här i närheten av Malaga! Tiden har gått både snabbt och långsamt. Eftersom vi går upp sju på morgonen och lägger oss elva-tolv på kvällen blir dagarna här väldigt långa, så det känns som om jag har varit här länge men en vecka har ändå susat förbi. Den hemska värken i magen av hemlängtan börjar sakta släppa och jag börjar trivas riktigt bra med dessa rutiner. Konstigt det där!
 
Eftersom jag har varit här nu och bloggat i en vecka tänkte jag förklara lite mer utvecklat hur en dag här på SOS ser ut!
 
06.45 - Väckarklockan ringer och jag stiger upp, smörjer in mig, klär på mig, äter frukost och borstar tänderna.
 
07.30 till ca 11.30 - Alla åker till sina fördelade ställen att jobba på, något vi bestämt kvällen innan eller vid frukosten. Två åker till SOS 2, två åker till nya huset och två stannar kvar där vi bor. Man börjar passet att ge medicin till de hundar som ska ha samt att ge mat till alla. Sedan är det dags för promenader och städning. Städningen innehåller att plocka bajs, spola vatten över golvet, skrapa och moppa bort allt vatten. Sedan byter man vatten i hundarnas vattenskålar och små pooler som de har inne i kennlarna och även i play-pen som kan beskrivas som en liten inhägnad hundgård. Där spenderar hundarna sin tid när vi städar eller går ut med andra hundar. Vid huset är två grupper hundar där halva dagen var.
 
Ca 11.30 till 18.00 - Siesta. Man gör lite vad man vill. Man ligger och sover, solar, kollar på film eller serier, bloggar, äter eller annat. Jag tillbringar mycket av min tid av att läsa mina medtagna Twilightböcker för att sedan gå vidare till Harry Potter. Mina två stora favoritserier av böcker i livet!
 
18.00 till 22.00 - Eftermiddagspasset som ser ut som förmiddagspasset. En eller två dagar i veckan behöver vi inte åka till SOS 2 då frivilliga så kallade "dogwalkers" kommer och hjälper oss med hundarna där.
 
22.00 till 23.00-00.00 - Vi äter, gör oss iordning för kvällen och pratar. Sen är det läggdags för att vakna upp till ännu en likadan dag!
 
 
Jag skulle vilja hälsa en stor puss till min pojkvän Titus, jag saknar dig!
 
Kram till er alla!
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Mamma Marie

Publicerad 2013-08-08 18:23:44

Åhh, vilken mysig bild! Jag sa ju att det skulle lätta med hemlängtan...Tur att det blev som mams sa, men lite längtan får du ändå behålla. Kul att få en lite mera ingående beskrivning över hur dina dagar ser ut därborta. Hårt jobb! Puss min flicka!

Postat av: Sigrid

Publicerad 2013-08-09 10:10:05

Det låter som det kommer att bli svårt att skiljas framöver.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Carolina Denijs

Mitt namn är Carolina Denijs och har alltid haft en stor passion för hundar. Under augusti månad kommer min stora dröm besannas genom att jobba som voIontär med övergivna hundar! Jag kommer att befinna mig i staden Villa Franco som ligger utanför Malaga i Spanien.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela